Wajang - Reisverslag uit Zuidwolde, Nederland van Renee en Harry Eichholtz - WaarBenJij.nu Wajang - Reisverslag uit Zuidwolde, Nederland van Renee en Harry Eichholtz - WaarBenJij.nu

Wajang

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee en Harry

28 April 2014 | Nederland, Zuidwolde

Voor wie het nog niet wist: we reizen momenteel in een bus met Wifi!!! dit stukkie maak ik dan ook tussen alle hobbels door.We hebben ons gisteren laten vervoeren in bedcaks oftewel fietstaxi's dat voelt wel enigszins ongemakkelijk maar voor die jongens is het wel een manier om geld teverdienen en zo bekijken we het dan maar....
we weten nu door bezoekjes aan verschillende fabriekjes hoe men kroepoek, een soort caramel en tempe maakt en hoe een wajangpop tot stand komt, dit ging vergezeld van een meer dan leuke demo door de wajangpoppenmaker en natuurlijk hebben we hier een pop gekocht!
Nadat we weer overheerlijk hadden gegeten (aan het strand) eeln vaartochtje richting waterval maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat dit wat tegenviel( een beetje verwend door het oerwoud van Ecuador en de watervallen van Noorwegen....)nu we het toch over water hebben: in 2006 heeft men hier nog een tsunami gehad, na die van 2004 en sindsdien heeft de regering besloten om overal bordjes te plaatsen waarop te zien is welke kant de vluchtweg is in gevalvan tsunamialarm!
Vandaag rijden we richting Yogyakarta waar we morgen de Borobodur zullen gaan beklimmen. Het eerste deel van deze reis maakten we met bootjes diezo'n pokkenherrie maakten dat het nog uren nazooemde in onze oortjes.
nog effe wat feitjes:
De doden mogen hier gewoon begraven worden op het eigen terrein, gezellig opa en oma in de achtertuin...!
het eten is fantastisch en supergoedkoop overigens is niets hier echt duur★
nog een aardig stukje hobbelen en dan morgen weer wat cultuursnuiven