Apenstreken - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Renee en Harry Eichholtz - WaarBenJij.nu Apenstreken - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Renee en Harry Eichholtz - WaarBenJij.nu

Apenstreken

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee en Harry

10 Mei 2014 | Indonesië, Ubud

Vanuit Lovina zijn wij vertrokken naar Ubud wat meer in het midden van Java ligt.het is er behoorlijk toeristisch, maar de drukte valt toch wel mee.Ontbijten is hier een hachelijke zaak, wanneer je iets laat liggen op tafel om nog een kopje thee oid te gaan halen kun je er donder op zeggen dat bij terugkomst je broodje is verdwenen! De apen die hier in grote getale aanwezig zijn jatten nl.alles wat los en vast zit, en ze doen dat ook terwijl je erbij zit ze zijn er razendsnel mee en gaan dan een paar meter verder rustig jouw broodje of fruit op zitten eten....
behalve echt prachtige rijstterrassen bezoeken we hier ook een tempel waar we zien hoe men een heilige bad neemt;je gaat met shirt en sarong het water in, zet een offerbakje met bloemen en wierook neer vouwt 3 x de handen met een hoofd buiging, houdt je hoofd 3x in de waterstraal en daarna was je 3 x maal de haren, er zijn welgeteld 14 waterstralen en die werk je van links naar rechts allemaal af....!wij houden het bij terugkomst in het hotel maar op het onheilige water van het zwembad, ook erg verfrissend.