Verkeer(d...) - Reisverslag uit Zuidwolde, Nederland van Renee en Harry Eichholtz - WaarBenJij.nu Verkeer(d...) - Reisverslag uit Zuidwolde, Nederland van Renee en Harry Eichholtz - WaarBenJij.nu

Verkeer(d...)

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee en Harry

04 Mei 2014 | Nederland, Zuidwolde

Ze rijden hier dus links en dat betekent dat wanneer je op een weg rijdt met gescheiden rijbanen je een probleem hebtals je rechtsaf wilt!
Maar ze denken hier niet in problemen maar in oplossingen je doet nl. Het volgende: rijdt eerst een stuk door in de verkeerde richting tot er een opening komt in de afscheiding daar maak je dan een U bocht rijdt weer terug en gaat dan naar links dan ben je ook waar je moet zijn...een bus kan echter niet in 1 keer die draai maken en moet dus een keer steken, niet getreurd er komt dan een mannetje dat het verkeer tegen houdt de bus maakt de manoeuvre af en het mannetje krijgt wat geld voor de moeite....Onderweg naar Malang ook spannende dingen meegemaakt;er waren beschadigingen aan de weg waardoor het verkeer steeds om de beurt mocht rijden met gigantische files als gevolg maar als je dan voor in de bus zit zie je pas goed hoe dat gaat:Mannetje houdt tegemoetkomend verkeer tegen waarna er nog rustig ettelijke scooters doorrijden zigzaggend tussen de auto's door, dan ben je weer een stukje aan de beurt terwijl aan alle kanten aanwijzigingen worden gegeven en elk mannetje dat iets doet krijgt hiervoor geld dat je in een netje doet, net zoiets als de klompjes bij een brug bij ons, het werd nog gekker; de bijrijder ging de bus uit omervoor te gaan lopen zodat hij goed kon aangeven of de bus danwel iets naar links of naar rechts moest er was nl een gat gemaakt in de weg om iets onder de grond te plaatsen en de overgebleven ruimte was op z'n zachtst gezegd nogal smal en dit alles overigens in het donker, de chauffeurs hier zijn wat dat betreft echte kanjers!!